Käyttöehdot
1.
babyseler.no selger barne- og babyprodukter via internett, til privatperson og bedrifter i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år samt ha en gyldig norsk legitimasjon for pakkeforsendelser. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.
14 dagers angrerett
Når du handler hos babyseler.no, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Angrefristen vil løpe fra den dagen du eller noen på dine vegne mottar produktet.
Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter dine egne instruksjoner, eller som på andre måter er tilpasset etter dine ønsker. Angreretten gjelder heller ikke for produkter som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt hvis forseglingen er åpnet. Dersom en vare er plombert eller forseglet på annen måte, må du ikke bryte forseglingen om du vil benytte deg av angreretten.
Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten. Produktet må returneres innen 14 dager, regnet fra den datoen da varsel om bruk av angreretten ble gitt til babyseler.no. Varen skal sendes godt innpakket og i god stand. Dersom varen ikke returneres i akseptabel tilstand, har babyseler.no rett til å foreta et forringelsesfradrag.
Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å foreta et prisfradrag motsvarende verditapet som oppsto i forbindelse med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke kan returneres i uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kondeservice, som bedømmer om en retur kan gjennomføres. Hvis varens originalemballasje er skadet eller mangler vil det skje en verdiminskning, som vurderes fra sak til sak.
Slik returnerer du en vare
Nedenfor finner du instruksjoner om hvordan du returnerer dine kjøpte produkter, for å gjøre angreretten eller din rett til åpent kjøp gjeldende.
Slik gjør du en retur:
- Kontakt vår kundeservice
- Legg varen du vil returnere tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken nøye.
- Du står for fraktkostnader selv, og får fakturerings adresse når du kontakter kundeservice (send mil til babyseler@gmail.com)
- Ta vare på kvitteringen som returbevis.
Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.
Slik bytter du en vare
Hvis du ønsker å bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor og legge inn en ny bestilling på de varene du ønsker. Når vi har håndtert din retur, får du pengene tilbake minus returfrakt. Se returvilkår og priser på returfrakt ovenfor.
Dersom du ved kjøpstilfellet har benyttet deg av en rabattkode, mengderabatt eller liknende, må du kontakte kundeservice for å få kompensasjon, slik at du kan bestille på nytt.
Reklamasjon
Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil, det vil si feil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal framvises for og konstateres av babyseler.no - send bilde/video av produkt feil til babyseler@gmail.no, for at reklamasjonen skal gjelde.
Du må sende mail innen 5 dager etter du har mottatt pakken for at reklamasjon skal være gyldig.
Produktgarantien innebærer at du, avhengig av situasjonen, kan bli tilbudt en kostnadsfri reparasjon, et nytt produkt eller redusering av den opprinnelige prisen. Reklamasjonsretten gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.
Om du vil gjøre en reklamasjon, vennligst kontakt vår kundeservice via vår via kontakt@babyseler.no. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av produktets feil samt bildemateriale som tydelig beviser feilen, slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen. Eventuell refusjon vil skje så fort som mulig etter at vi har mottatt og registrert det defekte produktet på lageret vårt.